Friday, August 15, 2014

Renungan keinsafan jiwa ketika menziarahi kematian dan kesakitan

Ya Allah Ya Rahman Tuhan yang Maha Pemurah Ya Rahim lagi Maha Mengasihani, Ya Ghafur yang Maha Pengampun. Ampunilah dosa-dosa kami di atas segala kesalahan dan seluruh ahli keluarga ini sama ada yang kami sedar atau tidak, dosa-dosa dari dahulu hinggalah ke hari ini.

Ya Allah Ya Hadi yang Maha Pemberi Petunjuk, kami memohon kepadaMu agar Engkau berikan petunjuk pada kami dan seluruh ahli keluarga ini agar kami dapat berjalan di atas jalan yang lurus.

Ya Allah Ya Razzak yang Maha Memberi Rezeki, limpahkanlah rezekiMu kepada ahli keluarga ini agar dengan keberkatan rezekiMu, ahli keluarga ini dapat beribadah kepadaMu dengan jiwa yang tenang dan dapat bersyukur kepadaMu atas segala pemberianMu.

Ya Allah Ya Aziz yang Maha
Perkasa Ya Qawiyyu yang Maha Sempurna Kekuatan dan Ya Matin yang Maha Teguh Kekuatan, berikanlah kekuatan dan keteguhan jiwa kepada ahli keluarga ini agar mereka dapat mengharungi segala ujian dan cubaan yang Engkau berikan dengan penuh ketabahan dan kesabaran. Mohonlah Ya Allah Ya Sobur agar dikurniakan mereka sifat kesabaranMu dan mereka akan terus bersabar dan reda di atas ketentuanMu.

Ya Allah Ya Salam yang Maha Memberi Kesejahteraan, berikanlah ahli keluarga ini kesihatan yang baik, ketenangan jiwa, kemudahan hidup agar mereka dapat menjalani kehidupan ini dengan aman dan bahagia.

Aameen.

Dr Wan Masri
Asmaul Husna atas namaMu aku merintih

No comments:

Post a Comment