Saturday, August 16, 2014

Memohon keampunan dan keinsafan kepada penyihir bagi menghadapi ancaman sihir

Ya Allah Ya Afuww Ya Ghaffur Ya Tauwab. Ampunkanlah dosa-dosaku selama ini kerana lalai terhadapMu Ya Allah, aku bertaubat dan tunjukkanlah aku ke jalan yang benar. Ya Hadi Ya Allah Ya Qahhar, sesungguhnya Engkaulah Tuhan yang Maha Menundukkan, tundukkan ego dan sifat kejahatan penyihir yang menyihirkan aku agar mampu keluar daripada genggaman sihir dan syaitan.

Ya Allah Ya Latif, sesungguhnya Engkau Maha Lembut dan mampu melembutkan hati yang keras, lembutkan hati penyihir yang menyihirkan agar dia mampu mengeluarkan sihir tersebut dan mememaafkanku sekiranya aku melakukan kesilapan kepadanya. Ya Allah Ya Mali, yang Maha Membalik-balikkan hati manusia, balik-balikkan hati penyihir agar menarik balik sihir ini dan mampu melakukan kebaikan buat diriku.

Ya Allah Ya Hadi yang Maha Memberi Petunjuk, berilah petunjuk kepada penyihir ini agar kembali ke jalan yang benar dan bertaubat kepadaMu. Sesungguhnya kami tidak mampu menghadapi ujian ini dan keluar dari penyakit ini melainkan dengan izin dan pertolonganMu. Engkaulah Ya Salam yang Mahu Menyembuhkan, sembuhkanlah penyakit kerana aku ingin beribadat kepadaMu dan menyembahMu.

( Bacakan juga ayat dalam surah asy-Syuara ayat 45: Kemudian Musa menjatuhkan tongkatnya maka tiba-tiba ia menelan benda-benda palsu yang mereka ada-adakan itu. )

Aameen.

Dr Wan Masri
Asmaul Husna atas namaMu aku merintih

No comments:

Post a Comment