Friday, January 25, 2013

Anugerah Maulidur Rasul Kebangsaan 1434H ( 6 )


Y.Bhg. Prof Madya Dr Mohd Ridhuan Tee Abdullah
Ketua Program Pengajian Kenegaraan & Ketamadunan
Universiti Pertahanan Nasional Malaysia

Penerima Anugerah Maulidur Rasul SAW

Mohd Ridhuan Tee Abdullah tidak perlu diperkenalkan lagi, selain dari wajah dan pandangan beliau yang sering dipaparkan di media cetak dan elektronik, Ridhuan Tee juga amat dikenali sebagai saudara baharu yang lantang bersuara apabila menyentuh isu yang berkait rapat dengan agama Islam.
 
Cintanya terhadap syahadah yang dilafazkan, membuatkan Ridhuan Tee tidak patah semangat untuk mengembangkan syiar Islam di kalangan pelbagai rumpun bangsa di Malaysia. Dari sikap dan kesungguhan jitu yang dipamerkan, pensyarah Universiti Pertahanan Nasional Malaysia ini telah dilantik  menjadi Ahli Majlis Perunding Islam dan Panel Pemikir Wasatiyyah bawah menteri di Jabatan Perdana Menteri. Selain menyumbang idea dan jasa untuk memperjuangkan Islam bersama Dewan Perdagangan Islam Malaysia, Persatuan Cina Muslim Malaysia dan juga PERKIM.

Menghargai segala pengorbanan dan perjuangan yang diberi, Prof Madya Dr Mohd Ridhuan Tee Abdullah pada hari ini telah dianugerahkan sebagai penerima Anugerah Maulidur Rasul Kebangsaan 1434H.

Masjid Putrajaya
24 Jan 2013

No comments:

Post a Comment