Thursday, January 9, 2014

Munajat Ya Al-Wakil

Yang Maha Pemelihara

Tuhan! Bimbinglah daku
Tuhan, kini aku datang ke hadapanMu
sebagai hambaMu
aku siap menerima perintahMu
tetapi sebelum itu sudilah kiranya
Engkau menyapu daku
walau sekadar membelai rambutku
atau sekadar memegang lututku
atau sekadar memberikan
senyuman kasih sayang padaku
supaya aku dapat merasakan
Engkau menyayangiku.
 
Sekarang daku sedang mencariMu
kerana aku rindu padaMu
ingin segera aku memelukMu
bagi menumpahkan rindu dendam padaMu.

Meski aku jarang menyebutMu
di kala suka dan duka
tetapi cintaku padaMu
menyatu dengan nafasku
inilah yang menjadi
kekuatan penggerak bagiku
dalam menjalani sunnah-sunnahMu
yang mesti berlaku.
Aameen.

Kecerdasan berasaskan Asmaulhusna
Sulaiman Alkumayi;2011

No comments:

Post a Comment