Wednesday, January 8, 2014

Munajat Ya Al-Haq

Yang Maha Benar

Ya Allah
segala puji bagiMu
Engkau adalah Tuhan
pemelihara seluruh langit dan bumi
serta apa yang ada di antara kedua-dua-duanya.

Segala puji bagiMu
Engkau terus menguasa seluruh langit dan bumi
serta apa yang ada  di antara kedua-duanya.

Engkaulah yang maha haq, firmanmu haq
janjiMu haq, pertemuan denganMu haq.
syurgaMu haq, nerakaMu haq, hari kiamatMu haq.

Ya Allah, kepadaMu aku bertawakal
dan padaMu aku beriman serta berserah diri
kepadaMu kukembalikan segala sesuatu
bersamaMu aku menentang siapa pun yang salah
dan kepadaMu aku memohon keputusan

Ya Allah
Ampunkanlah kesalahan yang aku lakukan
yang akan aku lakukan
apa yang aku rahsiakan
dan apa yang aku nyatakan.
Aameen.

Kecerdasan berasaskan Asmaulhusna
Sulaiman Alkumayi;2011

No comments:

Post a Comment