Monday, April 1, 2013

Selawat 51


Semoga Allah melimpahkan selawat kepada Saidina Muhammad selama orang-orang yang ingat menyebut namaNya dan selama orang-orang yang lalai melupakanNya. Semoga Dia melimpahkan selawat kepadanya di kalangan orang-orang terdahulu dan setelahnya, dengan selawat yang paling utama, paling banyak dan paling baik daripada selawat yang dilimpahkanNya kepada salah seorang dari umatnya dengan selawatnya kepadanya.

Salam sejahtera atasnya, teriring rahmat Allah dan berkahNya. Semoga Allah membalasnya dari kami dengan balasan yang lebih baik daripada balasanya kepada rasul dari orang-orang yang diutus kepadanya. Sebab, dia telah melepaskan kami dari kebinasaan dan nebjadikan kami sebaik-baik umat yang dikeluarkan bagi manusa, beragama dengan agamanya yang telah diredai dan dipilih oleh para malaikatNya dan orang-orang yang telah diberiNya nikmat di antara makhlukNya.

Oleh kerana itu, tidaklah kami mendapat nikmat baik yang nyata maupun yang tersembunyi, yang kami peroleh dengannya dalam urusan agama dan dunia, dan diangkatkannya keburukan dari kami di dalam keduannya atau di dalam salah satu dari keduannya melainkan Muhammad sawlah yang menjadi sebabnya, yang memimpin kepada kebaikannya, yang menunjukkan kepada tuntunannya, yang membebaskan dari kebinasaan dan tempat-tempat jahat, yang mengingatkan, sebab-sebab yang mendatangkan kebinasaan yang tegak melaksanakan nasihat, tuntunan dan peringatan darinya.

Semoga selawat dan salam Allah selalu tercurah kepada saidina Muhammad dan keluargannya sebagaimana Dia telah mencurahkan selawat kepada Ibrahim dan keluarganya serta sebagaimana Dia telah melimpahkan selawat kepada Ibrahim dan keluarga Ibrahim. Sesungguhnya Dia Maha Terpuji lagi Maha Mulia.

No comments:

Post a Comment