Sunday, April 14, 2013

Doa istigfar


Aku istigfar kepada Allah untuk diriku dan kaum muslimin
Aku istigfar kepada Allah untuk diriku dan mereka yang berdoa
Aku istigfar kepada Allah untuk diriku dan untuk seluruh makhluk Allah sekalian
Aku istigfar kepada Allah Yang Maha Pengampun dosa
Aku istigfar kepada Allah Yang Maha Menutup keaiban
Aku istigfar kepada Allah sehingga kita ini mencabut diri dari maksiat dan bertaubat

Aku istigfar kepada Allah kerana malu kepada Allah
Aku istigfar kepada Allah lagi tiada dayaku, tiada upayaku melainkan dengan Allah.

Maha suci Allah, yang menerbitkan subuh
Maha suci Allah, Tuhan pagi dan petang
Maha suci Tuhan yang bertasbih kepadaNya segala yang di langit dan di bumi
Maha suci Allah, segala puji bagi Allah
Tiada daya dan tiada upaya melainkan dengan Allah
Tuhan Yang Maha Tinggi dan Maha Agung

Allahumma  bagiMu segala puji
Pujian yang sentiasa dan tiap kali terkerdipnya mata dan setiap kali bernafas

Allahumma  bagiMu segala pujian
Yang selayaknya bagi kekuasaan dan kebesaran wajahMu
dan keagungan kesultananMu

Kami berpagi-pagi dan kerajaan alam buana ini berpagi-pagi dengan Allah rabbi alameen.

Allah denganMu kami berpagi-pagi
denganMu kami berpetang-petang
denganMu kami hidup, denganMu kami mati
dan kepadaMu jua kami akan dibangkitkan

Allahumma,  jadikanlah pagi kami ini pagi para solehin
Allahumma, rezekikan kami kebaikan pagi
Kami berpagi-pagi dalam keamanan Allah
Dan kami berpetang-petang dengan berjiran kepada  Allah

Shiekh Dr Mahmud Al-Maghlani
Madinah almunawarah
29 Mac 2013

No comments:

Post a Comment