Friday, May 25, 2012

Hari Pertama

Malam :

Ya Allah, Engkau Dzat Maha Esa, tiada anak bagiMu. Engkaulah tempat bergantung. Tiada sekutu bagiMu. Engkaulah Maha Mulia, tiada yang lebih mulia dariMu. Engkaulah Maha Pengampun, tiada yang menyerupaiMu. Engkau Maha Penyayang dan aku pendosa. Engkau Maha Pencipta dan aku ciptaan. Engkau Maha Hidup dan aku mati. Dengan RahmatMu aku memohon agar Engkau mencurahkan selawat kepada Muhammad dan keluarganya. Ya Allah, ampunilah aku, rahmatilah aku dan abaikan (dosa-dosaku). Sesungguhnya Engkau berkuasa atas segala sesuatu.

Siang :

Ya Allah, jadikanlah puasaku, puasanya orang-orang yang betul-betul berpuasa dan ibadahku di malam hari ibadahnya orang-orang yang betul-betul  beribadah. Wahai Tuhan pemilik alam semesta, maafkan kesalahanku. Wahai Pemberi ampunan ke setiap mereka yang berlaku salah, ampunilah daku.

No comments:

Post a Comment