Sunday, May 27, 2012

Hari ke – 22

Malam :

Wahai Dzat yang menanggalkan siang dan malam maka serta merta kami berada dalam kegelapan. Dan yang memperjalankan matahari pada tempat peredarannya dengan ketetapanMu. Wahai Yang  Maha Perkasa. Wahai Yang Maha Mengetahui dan Yang menetapkan manzilah-manzilah (tempat kedudukan ) bulan sehingga (apabila telah sampai pada manzilah terakhir) dia kembali menjadi bentuk tandan tertua (kering melengkung).

Wahai Sumber Cahaya bagi setiap yang bercahaya, tempat mengaku setiap pemohon dan pemilik setiap nikmat. Wahai Allah. Wahai Yang Maha Kasih. Wahai Allah Yang Maha Suci. Yang Esa. Yang Tunggal dan Yang Sendirian. Wahai Allah (3x). KepunyaanMulah segala nama-nama baik dan perumpamaan yang luhur, agung dan tinggi.

Aku memohon kepadaMu agar Kau curahkan rahmatMu kepada Muhammad dan keluarga Muhammad. Catatlah namaku pada malam ini ke dalam kelompok orang-orang yang mendapatkan kebahagiaan dan rohku ke dalam kelompok para syuhada, kebaikanku dibalas dengan syurga yang tinggi  dan semua keburukanku diampuni. Anugerahkanlah daku keyakinan yang dengannya hatiku merasa gembira, kurniakanlah daku keimanan yang dapat menghilangkan keraguan dariku dan anugerahkanlah daku keridhaanMu yang telah Engkau jankan untukku.

Demikianlah kurniakanlah padaku kebaikan di dunia dan akhirat dan selamatkanlah daku dari siksa api neraka yang membakar. Jadikanlah daku pada malam tersebut sebagai orang yang sentiasa berzikir dan bersyukur padaMu serta sentiasa berharap dan bertaubat kepadaMu. Berikanlah daku petunjuk dan dengan petunjuk yang telah Engkau berikan kepada Muhammad dan keluarga. Salam sejahtera semoga tercurah atas mereka semua.

Engkau  adalah Tuhan kami. Yang Maha Perkasa. Yang Maha Pemberi ampun. Yang Maha Kuasa. Yang Maha Kuat. Yang Maha Mendengar. Yang Maha Penyayang, Yang Maha Pengampun dari setiap dosa. Yang Maha Penerima Taubat. Yang Maha Pedih siksaNya. Yang Maha Mencipta biji-bijian dan yang memasukkan malam kedalam siang dan memasukkan siang kepada malam dan yang mengeluarkan yang hidup dan yang mati dan mengeluarkan yang mati dari yang hidup dan yang memberikan rezeki kepadanya tanpa hitungan

Wahai yang Maha Perkasa (7x). Berikanlah selawatMu atas Muhammad dan keluarganya, maafkanlah kami, ampunilah kami, kasihanilah kami, sesungguhnya Engkau Maha Pemberi ampun lagi Maha Penyayang.

Siang :

Ya Allah, bukakanlah pada bulan ini pintu-pintu anugerahMu bagiku dan limpahkanlah berkahMu padaku. Berikanlah daku taufik untuk meraih keredhaanMu dan izinkanlah daku untuk memasuki syurgaMu. Wahai Yang Mengabulkan setiap permohonan orang-orang  tertindas.

No comments:

Post a Comment