Sunday, May 27, 2012

Hari ke – 30

Malam :

Segala puji kepunyaan Allah. Tiada sekutu bagiNya. Segala puji untuk Allah sebagaimana layakNya demi kemuliaan wajahNya. Maha perkasa kebesaranNya sebagaimana layakNya semua itu. Wahai yang Maha Suci. Wahai Cahaya. Wahai Cahaya Kesucian. Yang Suci. Wahai Puncak Kesucian. Wahai yang Maha Agung. Ya Allah. Yang Maha Lembut lagi Maha Mulia. Ya Allah. Yang Maha Mendengar. Wahai Yang Maha Melihat. Ya Allah (3x).  KepunyaanMulah nama-nama yang baik serta milikMu semata semua perumpamaan yang tinggi, agung dan luhur.

Aku memohon kepadaMu agar Kau curahkan rahmatMu kepada Muhammad dan keluarga Muhammad. Catatlah namaku pada malam ini ke dalam kelompok orang-orang yang mendapatkan kebahagiaan dan rohku ke dalam kelompok para syuhada, kebaikanku dibalas dengan syurga yang tinggi dan semua keburukanku diampun.

Anugerahkanlah  daku  keyakinan yang dengannya hatiku merasa gembira, kurniakanlah daku keimanan yang dapat menghilangkan keraguan dariku dan anugerahkanlah daku keridhaanMu yang telah Kau janjikan untukku.Demikianlah kurniakanlah padaku kebaikan di dunia dan akhirat dan selamatlah daku dari siksa api neraka yang membakar.

Jadikanlah daku pada malam tersebut sebagai orang yang sentiasa berzikir dan bersyukur padaMu serta sentiasa berharap dan bertaubat kepadaMu. Berikan daku petunjuk dan dengan petunjuk yang telah Engkau berikan kepada Muhammad dan keluarga. Salam sejahtera semoga tercurah atas mereka semua

Siang :

Ya Allah berikanlah keberkahan di bulan ini yang Engkau perintahkan di dalamnya untuk berpuasa dan mendirikan solat. Dan janganlah Engkau jadikan menjadi akhir pertemuanku dengannya.

Tuhan kami, ampunilah kami dari dosa-dosa yang lalu maupun yang akan datang. Wahai Tuhan kami, jangan Engkau hinakan kami dan jangan Engkau cegah kami dari ampunanMu. Maafkanlah kami, ampunkanlah kami, kasihanilah kami, terimalah taubat kami, berilah rezeki kepada kami dan relakan atas kami.
Jadikanlah kami sebagai orang-orang yang mendapat petunjuk dan kaum bertakwa, demi kebenaran Muhammad dan keluarganya terimalah amal ibadah kami di bulan ini. Janganlah Engkau jadikan itu terakhir untuk kami.

Berikanlah kesempatan kepada kami untuk berhaji di tahun ini dan di setiap tahunnya. Sesungguhnya Engkau Maha Pemurah, Maha Pemberi Rezeki, yang Maha Kasih dengan rahmatMu wahai Tuhan sekalian alam.

Siang :

Ya Allah jadikanlah puasaku di dalamnya mendapat imbalan pahala serta diterima sebagai amalan yang mendatangkan keredhaanMu dan dari RasulMu. Serta dihubungkan cabang-cabangnya dengan pokok, dengan hak Muhammad dan keluarga Muhammad yang suci.

No comments:

Post a Comment