Sunday, May 27, 2012

Hari ke – 20

Malam :

Aku memohon ampunan kepadaMu. Ya Allah dari dosa-dosaku yang telah lalu maupun yang telah aku lupa sedang dosa itu masih melekat pada diriku, teramat banyak junlahnya yang dicatat oleh para malaikat yang telah Engkau tugaskan untuk mencatatnya dan mengetahui apa yang telah aku perbuat.

Dan aku memohon ampun kepadaMu dari apa-apa yang tersisa dari dosa-dosaku. Dan aku memohon ampun kepadaMu dari apa-apa yang telah diwajibkan atasku sedang aku lalai untuk mengerjakannya. Aku memohon ampun dari kelalaian yang membuat jauh dari Tuhanku. Aku memohon ampun dari kejatuhanku dan kesesatanku atau apa saja yang diperolehi oleh kedua tanganku dan yang aku imani dan yang akan aku bertawakal. Aku  memohon ampunan. Memohon ampunan (6x). SelawatMu untuk Muhammad dan keluarganya. Maafkanlah kami, ampunilah kami dari dosa-dosa yang telah lalu dan terimalah doa-doa kami. Sesingguhnya Engkau Maha Penerima Taubat lagi Maha Penyayang.

Siang :

Ya Allah bukakanlah bagiku di dalamnya pintu-pintu Syurga. Tutupkanlah bagiku di dalamnya pntu-pintu neraka. Berikanlah daku kekuatan untuk membaca Al-Quran. Wahai yang memasukkan ketenteraman ke dalam kalbu orang-orang yang beriman.

No comments:

Post a Comment