Sunday, May 27, 2012

Hari ke – 29

Malam :

Wahai yang memasukkan malam ke dalam siang dan memasukkan siang ke dalam malam. Wahai yang Maha Mengetahui. Wahai yang Maha Bijak. Wahai Tuhan, sebenar-benar Tuhan. Tidak ada Tuhan selain Engkau. Wahai yang lebih dekat kepadaku daripada urat leherku. Ya Allah (3x). KepunyaanMulalah nama-nama yang baik serta milikMu semata semua perumpamaan yang tinggi. Agung dan luhur.

Aku memohon kepadaMu agar Kau curahkan rahmatMu kepada Muhammad dan keluarga Muhammad. Catatlah namaku pada malam ini ke dalam kelompok orang-orang yang mendapatkan kebahagiaan dan rohku ke dalam kelompok para syuhada, kebaikanku dibalas dengan syurga yang tinggi dan semua keburukanku diampun.

Anugerahkanlah  daku  keyakinan yang dengannya hatiku merasa gembira, kurniakanlah daku keimanan yang dapat menghilangkan keraguan dariku dan anugerahkanlah daku keridhaanMu yang telah Kau janjikan untukku.Demikianlah kurniakanlah padaku kebaikan di dunia dan akhirat dan selamatlah daku dari siksa api neraka yang membakar.

Jadikanlah daku pada malam tersebut sebagai orang yang sentiasa berzikir dan bersyukur padaMu serta sentiasa berharap dan bertaubat kepadaMu. Berikan kdaku petunjuk dan dengan petunuk yang telah Rngkau berikan kepada Muhammad dan keluarga. Salam sejahtera semoga tercurah atas mereka semua.

Aku bertawakal kepada tuhan yang tidak ada yang dapat mengalahkannya. Aku bertawakal kepada yang Maha Mulia dan Maha Penyayang. Yang melihatku tatkala aku berdiri (solat) dan sujud. Aku bertawakal kepada yang Maha Hidup dan yang Tidak Mati.

Aku bertawakal kepada yang ditanganNya ubun-ubun dari hambaNya. Aku bertawakal kepada yang Maha Bijak yang tidak pernah tergesa-gesa. Aku bertawakal kepada yang Maha Adil dan tidak pernah semena-mena. Aku bertawakal tempat bergantung yang tidak melahirkan dan tidak dilahirkan. Dan tidak ada yang setara denganNya. Aku bertawakal kepada yang Maha Kuasa dan Perkasa, Maha Tinggi, yang Esa dan tempat bergantung.

Aku bertawakal (7x). Bertawakal kepadaMu. Junjunganku, aku bermohon akan kiranya Engkau sampaikan selawatku kepada Muhammad dan keluarganya dan agar Engkau mengasihi aku dan memberikan nikmat kepadaku dan janganlah Engkau menjadikan aku sedih di Hari Kiamat. Sesungguhnya Engkau yang Maha Berat siksanya. Yang Maha Pengampun dan Penyayang.

.Siang :

Ya Allah anugerahkanlah kepadaku di dalamnya keutamaan malam al-Qadar. Jadikanlah di dalamnya urusanku yang sulit menjadi mudah. Terimalah uzurku dan maafkanlah segala dosa dan keburukanku. Wahai yang Mengasihi hamba-hamba yang soleh.

No comments:

Post a Comment