Sunday, May 27, 2012

Hari ke – 26

Malam :

Wahai yang menjadikan malam dan siang sebagai dua tanda kekuasaanMu. Wahai yang menghilangkan tanda-tanda malam dan menampakkan tanda-tanda siang dengan jelas untuk mencari kurnia dan keredhaanMu. Wahai yang Maha Memisahkan segala sesuatu dengan satu penyekat. Wahai yang Maha Mulia. Wahai yang Maha Pemberi. Ya Allah, Yang Maha Pemurah. Ya Allah (3x). KepunyaanMulah nama-nama yang baik serta milikMu semata semua perumpamaan yang tinggi, agung dan luhur.
Aku memohon kepadaMu agar Kau curahkan rahmatMu kepada Muhammad dan keluarga Muhammad. Catatlah namaku pada malam ini ke dalam kelompok orang-orang yang mendapatkan kebahagiaan dan rohku ke dalam kelompok para syuhada, kebaikanku dibalas dengan syurga yang tinggi dan semua keburukanku diampun..

Anugerahkanlah  daku  keyakinan yang dengannya hatiku merasa gembira, kurniakanlah daku keimanan yang dapat menghilangkan keraguan dariku dan anugerahkanlah daku keridhaanMu yang telah Kau janjikan untukku.Demikianlah kurniakanlah padaku kebaikan di dunia dan akhirat dan selamatlah daku dari siksa api neraka yang membakar.

Jadikanlah daku pada malam tersebut sebagai orang yang sentiasa berzikir dan bersyukur padaMu serta sentiasa berharap dan bertaubat kepadaMu. Berikan daku petunjuk dan dengan petunjuk yang telah Engkau berikan kepada Muhammad dan keluarga. Salam sejahtera semoga tercurah atas mereka semua.

Tuhanku, janganlah Engkau ubah hati kami setelah Engkau beri petunjuk. Dan limpahkanlah rahmat dari sisiMu. Sesungguhnya Engkau Maha Pemberi. Ya Tuhan kami, sesungguhnya kami mendengar panggilan yang menyeru kepada iman dan kami telah beriman. Ampunkanlah kami dan cegahlah kami dari keburukan-keburukan kami.

Dan matikanlah kami bersama-sama orang-orang yang baik. Ya Allah, berikanlah kami seperti yang Engkau janjikan kepada rasulMu dan janganlah Engkau siksa aku di Hari Kiamat.

Sesungguhnya Engkau tidak  melanggar janji. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau siksa kami ketika kami lupa atau berbuat  salah dan janganlah Engkau bebankan kepada kami beban yang berat sebagaimana yang Engakau bebankan kepada orang-orang sebelum kami.

Ya Tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang tak sanggup kami memikulnya, beri maaflah kami. Ampunilah kami. Dan rahmatilah kami. Engkaulah penolong kami maka tolonglah kami terhadap orang kafir. Selawat atas Muhammad dan keluarganya. Terimalah doa kami. Ampunkanlah dosa kedua orang tua kami dan kedua orang tua dari orang-orang tua kami. Sesungguhnya Engkau Maha Pemberi Ampun lagi Maha Penyayang.

Siang :

Ya Allah jadikanlah di dalamnya semua usahaku mendapat balasan, seluruh dosaku diampuni, amal-amalku diterima dan semua keburukanku ditutup. Wahai yang lebih mendengar dan segala yang mendengar.

No comments:

Post a Comment