Sunday, May 27, 2012

Hari ke – 24


Malam :


Wahai yang menyinsingkan pagi. Wahai yang menjadikan malam untuk beristirehat (yang menjadikan) matahari dan bulan untuk perhitungan. Wahai yang Maha Perkasa. Wahai Yang Maha Mengetahui. Wahai pemilik anugerah dan kurnia. Pemilik kekuatan dan kemuliaan. Wahai Allah. Yang Maha Pengasih. Wahai Allah. Yang Sendirian dalam kekuasaannya. Wahai Yang Ganjil. Wahai Allah. Yang Zahir dan Yang Batin. Wahai Yang Maha Hidup. Tidak ada Tuhan selain Engkau. KepunyaanMulah nama-nama yang baik serta milikMu semata semua perumpamaan yang tinggi, agung dan luhur.

Aku memohon kepadaMu agar Kau curahkan rahmatMu kepada Muhammad dan keluarga  Muhammad. Catatlah namaku pada malam ini ke dalam kelompok orang-orang yang mendapatkan kebahagiaan dan rohku ke dalam kelompok shuhada, kebaikanku dibalas dengan syurga yang tinggi dan semua keburukanku diampuni. Anugerahkanlah  daku  keyakinan yang dengannya hatiku merasa gembira, kurniakanlah daku keimanan yang dapat menghilangkan keraguan dariku dan anugerahkanlah daku keridhaanMu yang telah Kau janjikan untukku.Demikianlah kurniakanlah padaku kebaikan di dunia dan akhirat dan selamatlah daku dari siksa api neraka yang membakar.

Jadikanlah daku pada malam tersebut sebagai orang yang sentiasa berzikir dan bersyukur padaMu serta sentiasa berharap dan bertaubat kepadaMu. Berikan daku petunjuk dan dengan petunjuk yang telah Engkau berikan kepada Muhammad dan keluarga. Salam sejahtera semoga tercurah atas mereka semua.

Maha Suci Allah yang mengetahui setiap yang dikandung wanita dan apa-apa yang tertutup di dalam rahim dan segala sesuatu baginya seperti alam yang ghaib dan nyata, sama baginya sesuatu yang tersembunyi dari perkataan yang tersembunyi dan yang terlihat, yang bersembunyi di malam hari maupun yang mengumpat di siang hari. Dialah yang mematikan, yang hidup dan menghidupkan yang mati. Dan Mengetahui apa yang tersimpan di bumi dan Dialah yang mengukuhkan janin di dalam kandungan sampai batas waktu yang diinginkannya.

Maha Suci Allah yang menciptakan berpasang-pasangan. Maha Suci Allah yang menciptakan kegelapan dan cahaya. Maha Suci Allah yang menciptakan biji-bijian. Maha Suci Allah yang menciptakan segala sesuatu. Maha Suci Allah dengan rentetan kalimat-kalimatNya. Maha Suci Allah Tuhan sekalian alam.

Siang :

Ya Allah, aku memohon padaMu di dalamnya segala sesuatu yang dapat mendatangkan keredhaanMu. Aku berlindung kepadaMu dari apa-apa yang Kau murkai. Aku memohon padaMu taufik (petunjuk) untukku dapat mentaati segala perintahMu dan menahan diri dari melakukan maksiat kepadaMu. Wahai Yang Maha Pemurah kepada setiap pemohon.



No comments:

Post a Comment