Sunday, May 27, 2012

Hari ke – 19

Malam :

Maha Suci Allah yang tidak mati. Maha Suci yang tidak hilang. Maha Suci yang tidak tersembunyi bagiNya atas sesuatu yang tersembunyi. Maha Suci yang gugur sehelai daun kecuali diketahuiNya dan tidak pula sebutir biji dalam kegelapan bumi dan tidak pula sesuatu yang lembab atau kering kecuali dengan ilmu dan kekuasaanNya, Maha Suci Dia (7x). Begitu agung urusanNya dan begitu besar kerajaanNya. Ya Allah limpahkanselawat kepada Muhammad dan keluarganNya dan jadikanlah kami sebagai orang-orang yang terbebas dari siksaMu dan yang paling bahagia dari hamba-hambaMu. Sesungguhnya Engkau Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.

Siang :

Ya Allah, berikanlah padaku di dalamnya bahagian yang banyak dari keberkahan bulan ini. Mudahkanlah bagiku dalam menempuh jalan kesolehan. Janganlah Kau halangi daku dari mendapatkan kebaikan-kebaikannya. Wahai pemberi petunjuk ke jalan yang benar dan lurus.

Ya Allah, aku memohon kepadaMu keselamatan dari bencana dan keganasan musuh, keburukan dari ketentuanMu, keburukan dari kehidupan, dari ujian yang engkau limpahkan kepadaku sedang aku tak sanggup memikulnya atau tunduk dan ketidakberdayaan di hadapan thagut (orang zalim), terbukanya tirai diriku, terkuaknya aurat-auratku atau Engkau hisan aku di Hari Kiamat dengan hisab yang aku perlukan di situ ampunan dan maafMu.

Dan aku memohon dengan kemuliaan wajahMu dan kalimat-kalimatMu yang sempurna, selawat dan salam sentiasa tercurahkan kepada Muhammad dan keluarganya, jadikanlah aku sebagai mereka yang terbebas dari siksa api neraka. SelawatMu kepada Muhammad dan keluarganya, masukkanlah aku ke dalam SyurgaMu  dan jadikalah aku sebagai penghuni tetapnya.Ya Allah sesungguhnya aku berlindung kepadaMu dari sengatan api neraka.

SelawatMu kepada  Muhammad dan keluarganya., limpahkanlah kepadaku rezeki haji dan umrah, puasa dan sedekah yang semata-mata aku kerjakan keranaMu.

No comments:

Post a Comment