Saturday, May 26, 2012

Hari ke – 14

Malam :

Wahai Dzat yang lebih Awal dari semua yang awal, lebih Akhir dari semua yang akhir, lebih Kuasa dari semua yang berkuasa, Tuhan semua yang terdahulu mahupun terkemudian. Engkaulah yang menciptakanku  ketika aku belum merupakan sesuatu yang boleh disebut. Engkau perintahkan aku Tuhanku, lalu aku taati.  Kalau aku terkecoh atau bersalah atau lalai, sudilah bermurah hati padaku, Tuhanku. Jangan Kau putuskan harapanku, anugerahilah aku dengan syurga, himpunkanlah aku bersama NabiMu, Nabi kasih sayang, Muhammad bin Abdullah. Curahkanlah selawat kepada beliau dan keluarga beliau. Ampunilah aku, sesungguhnya Engkau Maha Penerima taubat dan Penyayang.

Siang :

Ya Allah, janganlah Engkau tuntut aku atas segala kesilapanku di bulan ini. Perkecil kesalahanku di bulan ini. Dan janganlah Kau jadikan aku sebagai sasaran bencana dan petaka. Demi kemuliaanMu, wahai Pemulia kaum Muslimin.

No comments:

Post a Comment