Sunday, May 27, 2012

Hari ke – 28

Malam :

Wahai yang menyimpan malam di angkasa dan menyimpan cahaya di langit. Wahai yang mencegah langit dari menimpa bumi kecuali dengan izinNya serta menahan keduanya dari jatih ke bumi. Wahai yang Mengetahui. Wahai yang Maha Agung. Wahai yang Maha Pengampun. Wahai yang Maha Kekal.

Ya Allah yang membangkitkan orang-orang di dalam kubur. Ya Allah (3x). KepunyaanMulah nama-nama yang baik serta milikMu semata-mata perumpamaan yang tinggi, agung dan luhur.

Aku memohon kepadaMu agar Kau curahkan rahmatMu kepada Muhammad dan keluarga Muhammad. Catatlah namaku pada malam ini, ke dalam kelompok orang-orang yang mendapatkan kebahagiaan dan rohku ke dalam kelompok para syuhada, kebaikanku dibalasdengan syurga yang tinggi. Dan semua keburukanku diampuni.

Anugerahkanlah  daku  keyakinan yang dengannya hatiku merasa gembira, kurniakanlah daku keimanan yang dapat menghilangkan keraguan dariku dan anugerahkanlah daku keridhaanMu yang telah Kau janjikan untukku.Demikianlah kurniakanlah padaku kebaikan di dunia dan akhirat dan selamatlah daku dari siksa api neraka yang membakar.

Jadikanlah daku pada malam tersebut sebagai orang yang sentiasa berzikir dan bersyukur padaMu serta sentiasa berharap dan bertaubat kepadaMu. Berikan kdaku petunjuk dan dengan petunuk yang telah Rngkau berikan kepada Muhammad dan keluarga. Salam sejahtera semoga tercurah atas mereka semua.

Sesungguhnya kami beriman kepada Allah dan kafir terhadap thagut. Kami beriman kepada yang tidak mati dan yang menciptakan langit, bumi, matahari, bulan, gunung, pepohon, haiwan dan yang menciptakan jin dan manusia. Kamikan beriman kepada apa yang diturunkan kepada kami dan kepada kalian dan Tuhan kami serta Tuhan kalian adalah satu. Kami kepadaNya berserah diri.

Kami beriman kepada tuhannya Harun dan Musa. Kami beriman kepada tuhannya malaikat  dan roh. Kami beriman kepada Allah yang Esa. Yang tidak ada sekutu bagiNya. Kami beriman kepada yang memunculkan  awan dan yang menciptakan hamba dan azab serta balasan. Kami beriman (7x). Kami beriman kepada Allah Tuhan kami.

Ampunilah kami dan dosa-dosa kami. Demi kebenaran Muhammad dan keluarganya maafkanlah kami. Sesungguhnya Engkau Maha Ampun lagi Maha Penyayang.

Siang :

Ya Allah, curahkanlah rahmat, taufik dan penjagaanMu kepadaku dalam bulan ini. Bersihkanlah kalbuku dari segala cacat dan cela. Wahai yang Maha Mengasihi hamba-hambaNya yang beriman.

No comments:

Post a Comment