Friday, May 25, 2012

Hari ke-4

Malam :

Wahai Penyayang dan Pengasih dunia dan akhirat. Wahai Penguasa dunia. Wahai Raja diraja. Wahai Pemberi rezeki seluruh hamba. Inilah bulan taubat, bulan pahala, bulan harapan, duhai yang Maha Mendengar lagi Maha mengetahui. Aku bermohon agar Engkau mencurahkan selawat atas Muhammad dan keluarga Muhammad dan menjadikanku sebagai bahagian dari hamba-hambaMu yang soleh yang tiada merasa takut atau sedih. Dengan RahmatMu, tutupilah aku dengan penutupMu yang tidak terkoyak, muliakanlah aku dengan afiatMu yang tiada tergapai, kabulkan permintaanku dan masukkanlah aku ke surgaMu. Jangan Kau biarkan dosaku tak terampun, jangan Kau biarkan laraku tak terlipur, jangan Kau biarkan kesempitanku tak terlapangkan dan jangan pula Kau biarkan hajatku tak terpenuhi, demi hak Muhammad dan keluarganya, sesungguhnya Engkau Maha Tinggi dan Maha Agung.

Siang :

Ya Allah, berilah aku kekuatan untuk melaksanakan perintahMu di bulan ini. Dengan kemurahanMu, mampukan diriku untuk menunaikan (kewajipan) bersyukur. Lindungi aku dalam perlindungan dan tabirMu, Wahai Tuhan yang Paling Melihat di antara semua yang melihat.

No comments:

Post a Comment