Friday, May 25, 2012

Hari ke-5

Wahai Pembuat semua buatan, Pembalut semua yang pecah dan Penyaksi semua rahsia. Wahai Tuhan dan Tuhanku. Engkau Cahaya di atas semua cahaya dan Cahaya bagi segala cahaya. Wahai Cahaya segala cahaya, aku memohon demi hak Muhammad dan keluarganya agar Engkau berkati Muhammmad dan keluarganya dan Engkau ampuni dosa-dosa malam dan dosa-dosa siangku, dosa-dsaku yang tersembunyi dan dosa-dosaku yang terbuka.

Wahai Dzat yang Maha Berkuasa dan menetapkan Takdir, Wahai Dzat yang Maha Esa dan Maha Satu, Wahai Dzay yang Somad dan Pemurah, Wahai Dzat yang Maha Pemaaf dan Penyayang, Wahai Dzat yang Maha Mengampunkan semua dosa dan menerima semua taubat, Wahai Dzat yang Maha Pedih siksanya, Maha Pemberi. Sesungguhnya tiada Tuhan selainMu, Engkaulah satu-satunya Ilah, tiada sekutu bagiMu, Engkaulah yang menghidupkan dan mematikan dan engkaulah yang mematikan dan menghidupkan. Engkaulah Dzat Tunggal nan Maha Perkasa. Ya Allah berilah selawat kepada Muhammmad dan keluarga Muhammad, rahmatilah daku, maafkalah daku, Engkaulah Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

Siang :

Ya Allah, himpunkan aku pada bulan ini dalam kelompok orang-orang yang beristighfar. Masukkan aku pada bulan ini dalam golongan hamba-hambaMu yang soleh. Dengan SantunanMu, kumpulkan aku dalam kelompok para waluMu yang bertakwa, Wahai Tuhan yang Maha Mulia dari segala yang mulia.

No comments:

Post a Comment