Sunday, May 27, 2012

Hari ke – 25

Malam :

Wahai yang menjadikan malam sebagai pakaian, siang untuk (mencari) penghidupan, bumi sebagai hamparan dan gunung-gunung sebagai pasak. Wahai Allah. yang Maha Memaksa. Wahai Allah  Yang Maha Menguasai. Wahai Allah. Yang Maha Mendengar. Wahai Allah. Yang Maha Dekat (pertolonganNya). Wahai Allah. Yang Maha Mengabulkan. Wahai Allah. ( 3x) KepunyaanMulah nama-nama yang baik serta milikMu semata-mata perumpamaan yang tinggi, agung dan luhur.

Aku memohon kepadaMu agar Kau curahkan rahmatMu kepada Muhammad dan keluarga Muhammad. Catatlah namaku pada malam ini, ke dalam kelompok orang-orang yang mendapatkan kebahagiaan dan rohku ke dalam kelompok para syuhada, kebaikanku dibalasdengan syurga yang tinggi. Dan semua keburukanku diampuni.
Anugerahkanlah  daku  keyakinan yang dengannya hatiku merasa gembira, kurniakanlah daku keimanan yang dapat menghilangkan keraguan dariku dan anugerahkanlah daku keridhaanMu yang telah Kau janjikan untukku. Demikianlah kurniakan padaku kebaikan di dunia dan akhirat dan selamatlah daku dari siksa api neraka yang membakar.

Jadikanlah daku pada malam tersebut sebagai orang yang sentiasa berzikir dan bersyukur padaMu serta sentiasa berharap dan bertaubat kepadaMu. Berikan daku petunjuk dan dengan petunjuk yang telah Rngkau berikan kepada Muhammad dan keluarga. Salam sejahtera semoga tercurah atas mereka semua.

Aku memohon kepadaMu agar kiranya Engkau menyempurnakan untukku pahala-pahalaku seperti yang aku harapkan dari rahmatMu dan jauhkanlah seluruh keburukan dari diriku. Sesungguhnya aku tidak berdaya untuk mencegah segala keburukan kecuali denganMu. Dan aku telah menjadi banduan dari amal-amalku sendiri sedangkan keputusan segala sesuatu berada di tanganMu dan aku merasa tidak ada orang yang lebih memerlukan selain dariku.

SelawatMu kiranya untuk Muhammad dan keluarganya. Ampunkanlah aku di setiap kezaliman dan kejahatan yang aku perbuat, di setiap kebodohan baik dalam kesungguhan maupun kelalaikanku dan setiap dosa yang aku perbuat. Dan mudahkanlah bagiku rezekiku tanpa kesulitan dan janganlah Engkau bebankan pada jasad dan rohku atau pada setiap yang Engkau takdirkan untuk diriku melebihi kemampuanku. Wahai Yang Maha Pengasih.
Siang :

Ya Allah, jadikanlah daku di dalamnya mencintai orang-orang yang dekat denganMu, memusuhi orang-orang yang bermusuhan denganMu dan berpegang teguh dengan sunnah Muhammad saw, penutup sekalian nabiMu, Wahai yang Memelihara kalbu-kalbu para nabi.


No comments:

Post a Comment