Saturday, February 21, 2015

Doa Syeikh Ma’ruf Al-Karkhi

Bismillahirrahmanirrahim.

Cukuplah Allah buat agamaku, cukuplah Allah buat duniaku, cukuplah Allah Yang Pemurah buat apa saja yang aku mahukan, cukuplah Allah Yang Penyantun lagi Perkasa buat menahan siapa yang mahu aniaya kepadaku, cukuplah Allah Yang Pendinding terhadap siapa yang mahu melakukan kejahatan kepadaku, cukuplah Allah Yang Pengasih untuk menjagaku ketika aku menghadapi maut, cukuplah Allah Yang Pembelas mengawalku ketika aku menghadapi soal kubur, cukuplah Allah Yang Pemurah merahmatiku ketika aku dihisab, cukuplah Allah Yang Pelembut melindungiku ketika aku di hadapan mizan, cukuplah Allah Yang Kuat menjagaku ketika aku di hadapan shirath, cukuplah Allah yang tiada Tuhan melainkan Dia, yang kepadaNya aku bertawakal dan Dialah Tuhan ‘Arasy yang agung.

Aameen.

Asy-Syeikh’Ali bin Abdul Rahman Al-Kalantani
Permata pemberian yang indah & menjaga segala hati yang lalai
2013


No comments:

Post a Comment