Wednesday, February 18, 2015

Doa memohon


Bismillahirrahmanirrahim.

Ya Allah, ya Tuhanku! Aku memohonMu, ya Tuhan yang mengetahui segala yang tersembunyi, yang membangunkan langit dengan segala kuasanya, yang membentangkan bumi dengan qudratNya, di mana matahari dan bulan terang benderang dengan cahaya kebesaranNya, Dialah Tuhan yang sentiasa mengalu-alukan setiap jiwa yang bersih. Dia juga yang dapat mententeramkan ketakutan semua orang yang ditimpa bala bencana.
 
Wahai Tuhan yang mampu menunaikan segala keperluan makhluk dengan kurniaNya. Dialah Tuhan yang telah menyelamatkan Yusuf daripada perhambaan. Dia juga Tuhan yang tiada penjaga pintu yang boleh menghalang, yang tiada teman pemerhati yang melarang, tiada wazir yang menahan pendatang, tiada Tuhan selain Dia yang diseru, dan tiada yang menambah segala keperluan makhlukNya melainkan dengan murah hati dan tangan yang memberi.

Selawatlah ke atas penghulu kami berserta keluarganya, dan berikanlah juga permohonanku, sesungguhnya Engkaulah yang berkuasa di atas segala sesuatu, wahai Tuhan Yang Hidup yang berdiri dengan sendiriNya, wahai Yang Maha Pemurah dari sekalian yang pemurah.

Aameen.

Asy-Syeikh’Ali bin Abdul Rahman Al-Kalantani
Permata pemberian yang indah & menjaga segala hati yang lalai
2013

No comments:

Post a Comment