Tuesday, February 24, 2015

Doa daripada Anas

Bismillahirrahmanirrahim.

Allahu Akbar, Allahu Akbar, Allahu Akbar ( Allah Maha Besar ). Bismillah atas diriku dan agamaku. Bismillah atas keluargaku dan harta-hartaku. Bismillah atas segala benda yang diberikan Tuhan kepadaku. Bismillah itu adalah sebaik-baik nama, Bismillah yang dengan menyebut namaNya tiada bakal datang mudharat apapun di bumi dan di langit.

Dialah Maha Mendengar, Maha Mengetahui. Bismillah yang dengannya aku memulakan sesuatu, dan kepada Allah aku bertawakkal, Allah Tuhanku dan aku tiada akan mensyirikkanNya dengan sesuatu.

Ya Allah, ya Tuhanku! Sesungguhnya aku memohonMu dari kebaikanMu yang tiada diberikan sesiapapun selain daripadaMu, amat mulia siapa yang hampir denganMu, sangat benar segala kepujian buatMu, tiada Tuhan melainkan Engkau, peliharalah aku dari sesiapa yang menyimpan niat buruk yang Engkau ciptakannya dan aku berlindung diri denganMu daripadanya, dan aku mendahulukannya kuasa: Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Katakanlah (ya Muhammad): Allah itu Satu, Allah tempat meminta, Ia tiada beranak dan tidak diperanakkan dan tidak ada bagiNya satu pun dari makhluk yang sebanding denganNya.

Dari hadapan dan dari belakangku pun seperti itu, dan dari atasku pun seperti itu.

Aameen.

Asy-Syeikh’Ali bin Abdul Rahman Al-Kalantani
Permata pemberian yang indah & menjaga segala hati yang lalai
2013

No comments:

Post a Comment