Sunday, July 22, 2012

Peluang kedua

Warga Singapura ini yang mula dipenjarakan 1975 ketika usia baru menginjak 20 tahun berkata kehidupan di sebalik tirai besi banyak mengajarnya dan di situ juga dia mula belajar mengenali Allah.
"Ketika saya mula ditempatkan di Penjara Ayer Molek 1978, saya mula mengenali tikar sembahyang yang selama ini saya tinggalkan dan di sana juga saya mengenali erti kehidupan dan mengenali diri saya sendiri iaitu hamba tuhan yang kerdil di sisiNya.
"Semasa dalam penjara, saya banyak berfikir sebelum tidur dan menyesal dengan apa yang saya lakukan. Orang tua hantar saya sekolah agama untuk didikan, namun sebab salah memilih kawan dan materialistik, saya tersilap langkah," katanya.
Katanya, sehingga kini dia merasa amat bersalah kepada orang tuanya yang sebelum ini memberikan didikan agama dunia dan akhirat yang mencukupi.

Wallahu a'alam.
(Mstar online; 22 Julai 2012)

No comments:

Post a Comment