j) Penilaian secara bertulis :
Tahap 1
|
Tahap 2
|
Tahap 3
|
Guru menetapkan kerja kelas
atau kerja rumah secara bertulis untuk menguji pencapaian objektif
pembelajaran dan berjaya mengenal pasti jawapan yang betul dan salah oleh
kebanyakkan murid.
|
Pengajaran guru mencapai Tahap
1 dan guru berupaya memberi penyelesaian kepada jawapan salah; dan memberi
pengukuhan positif kepada jawapan betul dalam kebanyakan tugasan murid.
|
Pengajaran guru mencapai Tahap
2 dan mengkhususkan tugasan dengan keupayaan murid yang pelbagai.
|
k) Kesimpulan pelajaran :
Tahap 1
|
Tahap 2
|
Tahap 3
|
Guru mengakhiri pengajaran
tetapi tidak mencapai Tahap 2
|
Pengajaran guru mencapai Tahap
1 dan berupaya memberikan kesimpulan termasuk hasil pembelajaran dan
menjelaskan 3-5 isi utama yang telah dipelajari.
|
Pengajaran guru mencapai Tahap
2 dan guru menerangkan sebab pelajaran yang berkenaan penting serta hubung
kaitnya dengan pelajaran yang lain.
|
l) Refleksi pelajaran :
Tahap 1
|
Tahap 2
|
Tahap 3
|
Guru dapat membuat pemerhatian
secara umum mengenai pengajaran tetapi tidak mencapai Tahap 2
|
Guru mengenal pasti sekurang-kurangnya
satu kekuatan dan satu keperluan penambahbaikan
|
Pengajaran guru mencapai Tahap
2 dan guru berupaya untuk mencadangkan tindakan penambahbaikan.
|
Wallahu alam.
No comments:
Post a Comment