Maksud :
a) Merancang jadual pemantauan (checkpoint) yang kerap
antara pihak atasan dan bawahan untuk menilai dan memastikan penyampaian berada
pada landasan yang betul. Mengekalkan rutin (tidak kira apa) adalah penting.
b) Forum untuk menyemak prestasi berdasarkan data dan fakta
dan diakhiri dengan satu set langkah-langkah yang kongrit untuk semua peserta
Objektif :
a) Fokus dan akauntabiliti : Memastikan organisasi fokus
kepada penyampaian dan memastikan akauntabiliti (positif dan negatif)
b) Memantau prestasi : Memahami jika sistem itu berada pada
landasan yang betul untuk menyampaikan aspirasinya.
c) Mengenal pasti masalah : Mengemukakan isu-isu yang
menghalang kemajuan dan menganalisis data untuk menentukan punca.
d) Penyelesaian masalah dan sokongan : Menyediakan forum
untuk membincangkan cara untuk mengatasi cabaran dan berkongsi amalan terbaik.
e) Memajukan isu : Memajukan isu-isu yang perlu diselesaikan
kepada pihak pengurusan atasan yang lebih tinggi.
Wallahu alam.
No comments:
Post a Comment