a) Objektif Pembelajaran :
Tahap 1
|
Tahap 2
|
Tahap 3
|
Guru menyatakan satu topik umum
bagi pengajaran atau menulis satu topik umum di atas papan hitam tanpa
membincangkannya (cth: klasifikasi binatang)
|
Guru mengenal pasti dan membincangkan
objektif pengajaran dengan jelas dan spesifik (cth: hari ini kita akan
belajar tentang perbezaan antara mamalia dengan reptilia)
|
Pengajaran guru mencapai Tahap
2 dan objektif pengajaran dibincangkan bersama-sama murid serta dirujuki di
sepanjang pengajaran dilaksanakan.
|
b) Rancangan Pengajaran :
Tahap 1
|
Tahap 2
|
Tahap 3
|
Pelajaran diasaskan
sebahagiannya pada Rancangan Pengajaran Harian (RPH) yang dikaitkan dengan
Rancangan Pengajaran Tahunan (RPT)
|
Pengajaran guru mencapai Tahap
1 dengan mematuhi struktur dan isi penting RPH secara keseluruhannya.
|
Pengajaran guru mencapai Tahap
2 dengan mematuhi semua isi penting RPH secara tekal.
|
c) Pengajaran berasaskan aktiviti
Tahap 1
|
Tahap 2
|
Tahap 3
|
Pelajaran mengandungi aktiviti
bersifat arahan yang dilakukan oleh murid serta dikaitkan dengan pembelajaran
murid
|
Pengajaran guru mencapai Tahap
1 dengan aktiviti yang melibatkan kreativiti, perbincangan dua hala, aplikasi
praktikal atau penggunaan kemahiran berfikir aras tinggi (KBAT) yang lain.
|
Pengajaran guru mencapai Tahap
2 dengan sekurang-kurang-kurangnya 2 aktiviti yang berbeza dan melibatkan
kreativiti, perbincangan dua hala, aplikasi praktikal, atau penggunaan
kemahiran berfikir aras tinggi (KBAT) yang lain.
|
Wallahu alam.
No comments:
Post a Comment