Tuesday, December 29, 2015

PadaMu aku memohon….

Tika orang lain semuanya tidur nyenyak
Ya Allah…aku bangun ketuk pintu
membawa menggunung harapan
aku merayu padaMu sepanjang malam
bagaimana pedihnya penderitaan yang aku pikul

aku bermadah wahai Tuhan
kerana Kau adalah tumpuanku
bila sahaja bala menimpa
hanya Kau sahaja tempat aku berpaut

aku mengadu padaMu aneka penderitaan
kau tentu tahu sepenuh-penuhnya
kesabaranku sudah mula luntur
daya tenagaku mulai lemah lesu

PadaMu sahaja ya Allah
aku menadah tangan dengan cukup hina
kerana Kau Dzat
memang selayaknya untuk ditadah
tolonglah aku ya Rabbi…..

Usah biarkan tadahanku tidak berisi
limpah kurniaMu seluas lautan
akan memuaskan sesiapa sahaja yang menghirupnya….

Nik Abdul Aziz Nik Mat
Bicara ini demi Ilahi,2013

No comments:

Post a Comment