Wednesday, March 27, 2013

Selawat 46


Ya Allah limpahkanlah selawat dan salam kepada junjungan kami Muhammad, hamba, nabi dan rasulMu, nabi yang ummi, juga kepada keluarga Muhammad dengan selawat yang menjadi kerelaan bagi kami dan penunaian bagi haknya. Berikanlah kepadanya wasilah dari maqam yang terpuji yang telah Engkau janjikan. Balaslah ia dari kami dengan balasan yang sepantasnya; dan balaslah ia dengan balasan yang paling baik daripada balasan yang telah Engkau berikan kepada seorang nabi dari umatnya.

Limpahkanlah pula selawatMu atas semua saudara-saudaranya dari golongan para nabi, shiddiqun, syuhada dan orang-orang yang soleh.

Ya Allah limpahkanlah selawat kepada Muhammad di kalangan umat terdahulu dan limpahkanlah selawat kepada Muhammad di kalangan umat terdahulu dan limpahkanlah selawat kepada Muhammad sampai Hati Kiamat. Ya Allah limpahkanlah selawat kepada ruh Muhammad di dalam alam ruh. Limpahkanlah selawat kepada jasadnya di dalam alam jasad dan limpahkanlah kepada kuburnya di dalam alam kubur, jadikanlah semulia-mulia selawatMu, setinggi-tinggi berkahMu, selembut-lembut kasih sayangMu dan redaMu kepada Muhammad, hambaMu, nabi dan rasulMu serta berikanlah kesejahteraan yang banyak kepadanya.

No comments:

Post a Comment