Friday, February 21, 2014

Munajat Ya Al-Zahir

Yang Maha Nyata

Wahai Allah
Yang Maha Nyata dan Maha Hadir
Engkau berkata:
ke mana pun engkau menghadap
di sana ada wajahKu.

Namun,
aku sering tidak menyedari kehadiranMu
sehingga sapaan-sapaan lembutMu
sering tidak ku dengar
padahal sapaan-sapaan itu berisi
ajakan supaya aku
semakin peka pada apa yang terjadi
pada diriku sendiri
dan apa yang terjadi di sekelilingku.

Wahai Allah
dengan segala ketulusan hati
dengan segala harapan
aku mohon kiranya Engkau anugerahkan aku
dengan ilmuMu
sehingga aku sedar
Engkau selalu hadir bersamaku
Engkau mendampingiku
Engkau mengawasiku
Engkau sentiasa berbicara padaku
Engkau sentiasa menyayangiku
Engkau sentiasa mengabulkan cita-citaku.
Aameen.

Kecerdasan berasaskan Asmaulhusna
Sulaiman Alkumayi;2011

No comments:

Post a Comment