Thursday, February 13, 2014

Munajat Ya Al-Muqtadir

Yang Maha Menentukan

Wahai Tuhanku
aku berdoa padaMu dengan lisan
harapanku
ketika tubuhku sudah letih dan kelu.

Tuhanku
betapa indahnya kenyataan ilham
yang Engkau alirkan
ke dalam bisikan-bisikan hati
betapa nikmatnya bermunajat padaMu
padaMu secara rahsia
di tempat-tempat yang tak ada seorang pun
yang menyaksikanku kecuali Engkau.

Tuhanku
apabilla di hari kiamat nanti
Engkau berkata padaku :
Wahai hambaku,
apa yang memperdayakanmu dari jalanKu?
aku menjawab :
Wahai Tuhanku,
tidak lain adalah kebaikanMu padaku.

Apabila Engkau memasukkanku ke dalam neraka
bersama musuh-musuhMu
nescaya aku memberitahu pada mereka
sewaktu di dunia aku mencintaiMu
kerana Engkaulah Tuhanku
dan aku tidak memerlukan apa-apa
selain Engkau.
Aameen.

Kecerdasan berasaskan Asmaulhusna
Sulaiman Alkumayi;2011

No comments:

Post a Comment