Friday, December 7, 2012

Seuntai doa…….


Segala puji hanya bagi Allah, selawat dan salam sentiasa tercurah kepada nabi kita Muhammad saw.

Ya Allah! Ampunilah dosaku, luaskanlah bagiku ciptaanMu, baikkanlah usahaku, cukupkanlah bagiku atas apa yang telah Engkau rezekikan kepadaku dan jangan Engkau palingkan hatiku kepada sesuatu selain daripadaMu.

Ya Allah! Sesungguhnya aku memohon redha kepadaMu setelah Qadak, kesejukan kehidupan selepas maut, kenikmatan bertemu dengan DzatMu yang Maha Mulia, serta kurniakanlah kami kerinduan untuk sentiasa bertemu denganMu. Ya Allah!  Sesungguhnya aku memohon kepadaMu keimanan, keimanan yang mampu memberikan khabar gembira bagi hatiku, sehingga aku bisa mengetahui dan memahami bahawa segala apa yang menimpaku adalah sudah ditetapkan dan kurniakanlah aku keredhaan dengan apa yang telah Engkau anugerahkan untukku.

Ya Allah! Kurniakanlah kami jiwa yang tenang, yang sentiasa berusaha meraih janjiMu, berserah terhadap urusanMu dan redha terhadap QadakMu.

Ya Allah! Kurniakanlah kami dengan QadakMu, berkahilah kami dalam ketetapanMu sehingga aku tidak suka untuk menyegerakan sesuatu yang Engkau tangguhkan dan tidak pula suka menangguhkan sesuatu yang Engkau segerakan.

Sungguh aku redha, Allah sebagai Tuhanku dan Islam sebagai agamaku dan saidina Muhammad saw sebagai nabi dan utusanMu, keselamatan atas semua utusanMu dan segala puji hanya bagiMu, Tuhan semesta alam. Ameen.

Muhammad Khalid Thabit
Mencari erti keredhaan Ilahi

No comments:

Post a Comment