Thursday, October 13, 2011

Zainul Abidin Ali bin Al-Husain bin Ali

MenghadapiNya :

Tidakkah kamu tahu kepada siapakah saya akan menghadap ini. Tidakkah kamu tahu kepada siapakah saya akan bermunajaat ini.

Cerca :

Engkau mencerca saya menurut apa yang engkau tahu tetapi apa yang tidak engkau tahu sebenarnya lebih dahsyat.


Tuhanku, Engkau telah kurniakan segala rahmatMu kepadaku dan Engkau telah limpahkan segala nikmatMu kepadaku. Oleh kerana itu, aku memanjatkan doaku kepadaMu dengan penuh keyakinan dengan penuh rasa mengharap tanpa rasa takut dan bimbang.

Tuhanku, aku mohon daripadaMu sebagai orang yang mengemis rahmatMu dan sebagai orang yang tidak berupaya menunaikan hak-hakMu. Terimalah doa orang yang kelemasan dan hanyut ini, hanya Engkau sahaja yang dapat menyelamatkannu, wahai Tuhan yang Maha Pemurah. Ameen.

No comments:

Post a Comment