Wednesday, October 5, 2011

Rabiah bin Kaab

Bantu diri :

Wahai rasulullah saya pinta kamu memohon kepada Allah Taala agar saya menjadi temanmu di syurga......

Kalau begitu bantulah dirimu dengan memperbanyakkan sujud, pesan nabi kepadaku.


Enggan menuturkan kembali :

Wahai Rabiah apa yang berlaku antara kamu dengan as-Shiddiq?

Wahai Rasulullah beliau meminta saya menuturkan ucapan yang sama beliau tuturkan kepada saya. Namun saya enggan.

Benar, jangan kamu katakan kepadanya perkara yang telah diucapkannya kepadamu...tetapi katakanlah : mudah-mudahan Allah mengampuni Abu Bakar.....

Abu Bakar pun berlalu sambil berlinangan air matanya..Beliau berkata : Mudah-mudahan Allah menganjari kebaikan untukmu wahai Rabiah bin Kaab....mudah-mudahan Allah menganjari kebaikan untukmu wahai Rabiah bin Kaab.


No comments:

Post a Comment