Sunday, February 17, 2013

Selawat 10


Ya Allah, limpahkanlah selawat, salam dan berkah kepada orang yang kerananya seluruh alam menjadi mulia, limpahkanlah selawat, salam dan berkah kepada Saidina Muhammad yang Engkau tampakkan dengannya petunjuk kebajikan, limpahkanlah selawat, salam dan berkat kepada Saidina Muhamad yang telah menjelaskan bahagian terkecil dari Al-Quran, limpahkanlah selawat, salam dan berkat kepada Saidina Muhammad, pemimpin orang-orang terkemuka dan penyebab keberadaan setiap manusia, dan limpahkanlah selawat, salam dan berkat kepada Saidina Muhammad yang membangun tiang-tiang syariat bagi alam manusia dan jin, menjelaskan perilaku tarekat bagi orang-orang yang bertanya, dan yang merumuskan ilmu-ilmu hakikat bagi orang-orang arif.

Limpahkanlah ya Allah selawat, salam dan berkat kepadanya dengan selawat yang sesuai dengan kedudukannya yang mulia dan darjatnya yang tinggi. Limpahkanlah kesejahteraan yang banyak dan selalu.

Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim.

Ya Allah, limpahkanlah selawat, salam dan berkat kepada Saidina Muhammad yang telah menghiasi mahligai hati, menampakkan rahsia yang ghaib, dan pintu semua yang dipinta. Limpahkanlah ya Allah, selawat dan salam kepadanya selama matahari menyinari alam. Limpahkanlah selawat, salam dan berkah kepada orang yang telah mengucapkan kepada kami dengan bantuannya, kedermawan.

Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim

Ya Allah, limpahkanlah selawat kepada Saidina Muhammad, dengan selawat yang mendekatkan orang-orang jauh di antara kami ke hadrat Rabbaniyah, dan membawa orang-orang yang dekat dari kami ke maqam ilahiah yang tidak berhujung. Limpahkanlah ya Allah, selawat kepadanya dengan selawat yang melapangkan dada, memudahkan urusan dan menyingkap tabir, serta  limpahkanlah pula kesejahteraan yang banyak, sampai Hari Kiamat.

No comments:

Post a Comment