Friday, February 1, 2013

Doa Taubat


Dengan nama Allah Yang Maha  Pengasih lagi Maha Penyayang. Segala puji bagi Allah, Tuhan seluruh alam. Selawat dan salam ke atas Penghulu kita nabi Muhammad saw dan ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya.

Ya Allah, kami memohon keampunanMu daripada segala dosa yang telah kami lakukan, dengan sengaja atau tidak atau kerana kami tidak mengetahuinya. Kami memohon keampunanMu daripada segala dosa yang telah kami bertaubat kemudian kami ulangi semula. Dan kami memohon keampunanMu daripada dosa-dosa yang hanya Engkau mengetahuinya dan hanya Engkau yang dapat mengawalnya.

Kami memohon keampunanMu daripada semua dorongan hawa nafsu kami yang menjurus kepada perkara syubhah sedangkan ia haram di sisiMu. Kami mohon keampunanMu daripada segala amalan yang kami lakukan untukMu tetapi kemudiannya bercampur aduk dengan amalan yang lain.

Tiada Tuhan yang disembah selain Engkau, wahai Yang Maha Pengasih. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas Penghulu kami, Muhammad dan ke atas keluarga dan sahabat-sahabatnya.Aameen Ya Rabb.

No comments:

Post a Comment