Sunday, May 11, 2014

Limpahkan ilmu & kebijaksanaan

YaAallah, ya Tuhanku
aku panjatkan doa memohon
agar Kau pertingkatkan
keteguhan hati dan iltizam hambaMu ini
sesungguhnya ya Allah
aku merasa begitu terhimpit,
kerdil, serba kekurangan
kebingungan bila membuat
perbandingan pencapaian
bangsa-bangsa lain yang begitu
jauh di atas.

Ya Allah
aku memohon padaMu
Kau turunkanlah ilmu,
ilham dan idea yang penuh keberkatan
berilah aku
kekuatan, kebijaksanaan
yang luar biasa
agar dapat kutembusi tembok-tembok
yang memisahkan aku
daripada nikmat-nikmat
kejayaan yang hakiki.

Ya Allah
Kau kuatkanlah semangatku
bulatkan tekadku
kebalkan emosiku untuk terus bangun
mara ke depan mencabar segala kekurangan
kelemahan dan kegagalanku yang lalu.

Ya Allah
hanya Kaulah saja yang berkuasa
mengubah segalanya
berilah pretunjukMu
ya Allah

Aameen Ya Rabbal Alameen.

Datuk Dr Maznah Hamid
Himpunan doa harian, 2013

No comments:

Post a Comment