Saturday, May 10, 2014

Doa menyelesaikan kebuntuan

Ya Allah
aku menadah dua tangan ke hadratMu
berilah aku kekuatan, kebijaksanaan dan ketabahan
untuk merungkai sega kebuntuan
permasalahan yang kini melanda hidupku
keluargaku
aku kini berada dipersimpangan
imanku rapuh, emosiku mudah tercalar
lemah anggotaku, buntu pemikiranku
peningkatan kerjayaku terbantut.

Ya Allah yang maha mengetahui segala
yang  tersurat dan tersirat
kiranya ini adalah dugaan daripadaMu
aku terima tapi ya Allah
janganlah Kau menghukum diriku
di atas segala kesilapan
kebodohan dan dosa-dosaku yang lalu
sesungguhnya aku telah insaf dan bertaubat

Ya Allah
berilah petunjukMu
Kau angkatlah kembali martabatku
padaMu aku bersujud dan berserah.

Aameen Ya Rabbal Alameen.

Datuk Dr Maznah Hamid
Himpunan doa harian, 2013

No comments:

Post a Comment