Thursday, January 5, 2012

Persaraan 1

Sesungguhnya aku menadah tangan merafakkan kesyukuran dan pujian terhadapMu, di atas kurniaanMu yang tidak ternilai. Ku pohon keampunanMu jua terhadap dosa-dosa yang telah dilakukan.

Justeruku berhimpun untuk menyatakan penghargaan dan pengiktirafan buat insan yang diraikan, bua azimat dan kenangan sebagai mengenang jasa bakti yang telah disumbangkan.

Sesungguhnya di tanganMu sahajalah kuasa penilai segala amalan. Kau jadikanlah segala bukti yang disumbangkan, sepanjang tempoh perkhidmatannya sebagai ibadah yang Engkau redhai. Terimalah segala usaha dan pengorbanannya itu sebagai amal soleh yang Engkau berkati. Limpahkanlah segala keberkatan dan ganjaran rahmatMu dalam kehidupan beliau yang berjasa, jua dalam kehidupanku yang masih di alam persada ini.

Iringilah bersama detik-detik persaraan beliau dengan keazaman dan komitment untuk terus menabur budi dan bakti kepada agama, bangsa dan negara.

Kurniakanlah kepada kami yang masih berkhidmat ini kekuatan jiwa dan tenaga untuk terus menabur budi dan bakti. Suburkanlah minda dan semangat yang beliau miliki ke dalam hati sanubari kami.....ameen.

No comments:

Post a Comment