Thursday, January 5, 2012

Bulan kemerdekaan

Ya  Allah, Tuhan yang berkuasa melaksanakan apa yang dikehendaki, jadikanlah hari-hari yang kami lalui permulaannya hidayah, pertengahannya kemenangan dan diakhiri dengan kecemerlangan.

Ya Allah Ya Tuhan kami, kami ingin melahirkan rasa syukur yang tidak terhingga atas nikmat kemerdekaan yang telah Engkau kurniakan kepada tanah air kami. Justeru, berilah kami kekuatan untuk mempertahankan dan mengisi kemerdekaan ini dengan sumbangan bermakna. Cucurilah rahmat ke atas roh para pejuang kemerdekaan ini atas perjuangan dan keringat pahit mereka. Moga-moga dengan keinsafan dan kesedaran mendalam ini menjadi titik tolak untuk kami bersatu padu, berkerjasama dan bantu membantu dalam kalangan kami demi membangunkan negara dalam menghadapi cabaran masa kini dan akan akan datang.

Tunjukilah kepada kami Ya Allah, cara-cara terbaik melaksana serta menghayati kemerdekaan sesuai dengan ajaran dan perintahMu dan jauhilah kami daripada mengingkari perintahMu. Kurniakanlah kepada kami rezeki yang halal dan berpanjangan, zuriat dan generasi beriman yang sentiasa cintakan tanahairnya.....ameen.

No comments:

Post a Comment