Thursday, January 5, 2012

Perhimpunan Bulanan

Ya Allah Ya Tuhanku, Tuhan yang menguasai langit dan bumi. Hanya padaMu dipanjatkan kesyukuran atas segala rahmat dan berkatMu keatasku.

Bersempena dengan perhimpunan ini dipohon inayah dan taufikMu.Kurniakanlah kesejahteraan dan kebahagiaan serta kesihatan, jasmani dan rohani. Bukakanlah hati-hati kami, lapangkanlah dada kami untuk menerima ilmu pengetahuan serta bimbingan dalam melaksanakan tanggongjawab kami.

Kami memohon dengan kudrat dan iradatMu. Kurniakanlah kekuatan dan ketabahan dalam melaksanakan tanggungjawab kami dan anugerahi kejayaan dan kecemerlangan kepada kami dalam semua bidang yang kami ceburi.

Tambahkanlah kepada kami kecintaan kepada segala kebaikan. Jadikanlah kami orang yang istiqamah dalam menabur bakti, membangunkan umat, masyarakat, bangsa dan agama. Seterusnya, jadikanlah negara kami sebuah negara yang mendapat limpahan rahmat dan nikmat disisiMu. Kekalkanlah keamanan dan kemakmuran negara kami sepanjang zaman.

Permudahkanlah segala urusan kami, ilhamkanlah dalam fikiran kami idea-idea yang bernas, kreatif, kritis, positif dan berpandangan jauh. Kurniakanlah kepada kami ilmu yang diberkati, keimanan dan ketakwaan yang mantap. Satukanlah hati-hati kami, eratkanlah silaturrahim dalam kalangan kami. Padukanlah tenaga dan usaha kami untuk terus menabur budi kepada anak bangsa, agama dan negara......ameen.

No comments:

Post a Comment