Friday, May 6, 2011

.....ujian dunia

Ya Allah sesungguhnya aku berlindung kepada Engkau dari sifat bakhil, dan aku
berlindung kepadaMu dari sifat pengecut, dan berlindung kepadaMu dari dikembalikan kepada umur yang hina (nyanyuk), dan aku berlindung kepadaMu dari ujian dunia, dan dari azab kubur.

Ya Allah sesungguhnya aku telah menzalimi diriku dengan kezaliman yang banyak, tiada yang mampu mengampuni dosaku melainkan Engkau, maka ampunkanlah aku dengan keampunan dariMu, dan rahmatilah aku sesungguhnya hanya engkaulah yang Maha Pengampun dan yang Maha Pengasih.

Segala puji bagi Allah dengan pujian yang banyak, bagus dan berkat, Maha suci Engkau wahai Tuhan kami dan pujian bagiMu, tiada tuhan melainkan Engkau, aku memohon keampunan dariMu dan aku bertaubat kepadaMu

No comments:

Post a Comment