Tuesday, May 10, 2011

........hamparkan

Ya Allah kepadaMulah segala pujian, tidak ada yang mengenggam bagi setiap apa yang Engkau hamparkan (berikan) tidak ada yang menghampar bagi setiap apa yang Engkau genggamkan, tidak ada yang mampu memberi petunjuk kepada sesiapa yang telah Engkau sesatkan, tidak ada yang mampu menyesatkan kepada sesiapa yang telah Engkau berikan petunjuk, tidak ada pemberi kepada apa yang telah Engkau tegahkan, dan tidak ada penegah kepada apa yang telah Engkau berikan, tidak ada yang mampu mendekati bagi apa yang telah kau jauhkan, dan tidak ada yang mampu menjauhkan bagi apa yang telah Engkau dekatkan. Ya Allah hamparkanlah kepada kami dari keberkatanmu, kasihmu, kelebihanmu dan rezekimu.

Ya Allah sesungguhnya aku memohon kepadaMu kenikmatan tempat tinggal yang tidak akan berubah dan tidak akan hilang, Ya Allah sesungguhnya aku memohon kapadaMu kenikmatan pada hari kemiskinan (akhirat) dan keamanan pada hari ketakutan (akhirat).  Ya Allah aku berlindung kepadaMu daripada kejahatan yang Engkau berikan pada kami dan kejahatan yang Engkau tegahkan pada kami.

Ya Allah Engkau cintakanlah kami kepada iman dan hiaskanlah ianya dalam hati kami, dan Engkau bencikanlah kami kepada kekufuran, kefasikan dan kemaksiatan. Jadikanlah kami dari golongan yang mendapat petunjuk.Ya Allah matikanlah kami dalam Islam dan hidupkanlah kami dalam Islam, dan pertemukanlah aku dengan golongan yang soleh tanpa malapetaka dan tidak ditimpa fitnah.

No comments:

Post a Comment