Sunday, May 15, 2011

......demi

Ya Allah, demi rahmatMu aku memohon maka janganlah Engkau serahkan aku kepada diriku walaupun sekelip mata dan perelokkanlah urusanku keseluruhannya, tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Engkau.

Ya Allah, sesungguhnya aku adalah hambaMu, anak kepada hambaMu, anak kepada hamba perempuanMu, ubun-ubunku di tanganMu, terlaksana ke atasku hukumanMu, adil ketentuanMu terhadapku, aku memohon kepadaMu dengan setiap nama yang Engkau telah namakannya dengan diriMu, atau Engkau turunkan di dalam kitabMu, atau Engkau telah mengajarnya kepada seseorang daripada makhlukMu atau yang tersembunyi pada ilmu ghaib di sisiMu, jadikanlah Al-Quran penenang hatiku, cahaya di dadaku, penghapus kedukaanku dan penghilang kesusahanku.

Aku berlindung dengan cahaya wajahMu yang menyinari kegelapan dan dengannya
diperbaiki urusan dunia dan akhirat, janganlah Engkau turunkan kemarahanMu ke atasku, atau Engkau halalkan ke atasku kemurkaanmu, bagimu kerelaan sehingga Engkau redho, tiada kemampuan dan juga kekuatan kecuali dengan izinmu.

Ya Allah sesungguhnya aku memohon kapadamu kenikmatan pada hari kemiskinan dan keamanan pada hari ketakutan.Ya Allah (aku) berlindung denganmu daripada kejahatan yang Engkau berikan pada kami dan kejahatan yang Engkau telah tegahkan daripada kami,  hidupkanlah kami sebagai muslim, dan pertemukanlah kami dengan golongan yang soleh tanpa malapetaka dan tanpa ditimpa fitnah (ujian).

Ya Allah perangilah golongan kafir yang menyekat dari jalanmu (Islam), dan mereka yang mendustakan rasul-rasulmu (menyekat dari jalanmu), Ya Allah perangilah golongan kafir yang menerima kitab, ( wahai) Tuhan yang Hak (benar).

No comments:

Post a Comment