Saturday, May 14, 2011

......kurniai

Ya Allah ampunkanlah dosaku kesemuanya, dosa yang kecil dan dosa yang besar, dosa yang terang atau dosa yang tersembunyi, dan dosa yang terdahulu serta dosa yang terkemudian.

Wahai Tuhanku, berilah petunjuk hidayah kepada kami bersama mereka yang telah Engkau berikan petunjuk, dan sihatkanlah kami bersama mereka yang telah Engkau sihatkan dan uruskanlah kami bersama orang yang telah Engkau uruskan dan berkatilah kami pada nikmat yang telah Engkau kurniakan dan hindarilah kami daripada sebarang kejahatan yang telah Engkau tetapkan, maka sesungguhnya Engkaulah penghukum dan Engkau tidak akan di hukum. Sesungguhnya tidak akan hina orang yang Engkau telah uruskan. Maha Berkat Engkau, wahai Tuhan kami dan Engkau yang Maha Tinggi

Ya Allah kepada Engkaulah aku menyerah diri, kepada Engkaulah aku beriman kepada Engkaulah aku bertawakal, kepada Engkaulah aku bertaubat, dengan pertolonganmu aku berhujjah, kepada Engkaulah aku berhukum, maka ampunkanlah dosaku yang telah aku terdahulu dan kemudian, dan apa yang telah aku lakukan secara rahsia mahupun secara terang, dan apa-apa dosa yang lebih Engkau ketahui daripadaku, Engkaulah Tuhanku tiada tuhan yang berhak disembah melainkan Engkau.

Ya Allah Engkau jadikanlah dalam hatiku cahaya, pada pendengaranku cahaya, pada penglihatanku cahaya, di hadapanku cahaya, dibelakangku cahaya, di sebelah kananku cahaya, di sebelah kiriku cahaya, di atasku cahaya, di bawahku cahaya, dan Engkau besarkanlah aku dengan cahaya wahai Tuhan semesta alam.

No comments:

Post a Comment