Monday, May 16, 2011

.....hanya petunjukMu

Ya Tuhanku bantulah daku janganlah Engkau bantu (kejahatan orang lain) ke atas aku, tolonglah daku jangan Engkau tolong (kejahatan orang lain) ke atas aku, rancanglah untuk daku janganlah Engkau rancang (kejahatan) ke atas aku, dan berilah petunjuk hidayah kepada aku dan permudahkan petunjukMu kepada aku, dan bantulah aku keatas setiap yang memusuhiku. Ya Allah jadikanlah aku bersyukur padaMu, menjadi orang yang mengingatimu, menyembah dan mematuhimu dengan penuh kehinaan,keinsafan dan taubat, wahai tuhan terimalah taubatku dan cucikanlah kekotoranku, dan terimalah doaku, dan tetapkanlah hujahku, dan berilah petunjuk dalam hatiku, lancarkanlah lidahku, buangkanlah kehitaman hatiku.

Ya Allah sesungguhnya aku memohon padaMu berbuat amalan kebaikan, dan
meninggalkan kemungkaran, dan mencintai orang-orang yang miskin, dan Engkau ampuni dosaku dan Engkau merahmati akan daku, sekiranya Engkau menghendaki hamba-hambaMu ditimpa ujian maka genggamlah aku tanpa ditimpa fitnah, Ya Allah sesungguhnya aku menagih kepada cintaMu, dan kecintaan hamba yang mencintaiMu, dan kecintaan kepada amalan yang boleh mendekatkan aku kepadacintaMu.

Ya Allah sesungguhnya aku memohon dariMu kunci-kunci kebaikan dan penutup-penutupnya, dan pengumpul-pengumpulnya, permulaan kebaikan dan penutupnya, yang zahir dan yang tersembunyi darinya, dan darjat yang tinggi daripada syurga.

No comments:

Post a Comment