Wednesday, May 11, 2011

.....demi

Ya Allah perangilah golongan kafir yang mendustakan rasul-rasulMu dan mereka yang
menyekat jalanMu (Islam), dan jadikan (campakkan ke atas mereka) kehinaan dan azab
siksa wahai tuhan yang benar perkenankanlah.

Ya Allah, demi rahmatMu aku memohon maka janganlah Engkau tinggalkan aku bersama diriku walaupun sekelip mata dan perelokkanlah urusanku keseluruhannya, tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Engkau.

Tiada tuhan yang berhak disembah melainkan Allah Yang Maha Lembut dan Yang Maha Agung, tiada tuhan yang berhak disembah melainkan Allah Tuhan pemilik A'rasy Yang Maha Agung, tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Allah Tuhan yang memiliki petala langit dan bumi, dan Tuhan pemilik A'rasy yang agung.

Ya Allah, Tuhan pemilik tujuh lapisan langit, Tuhan Arasy yang agung, Tuhan kami danTuhan setiap sesuatu, Yang menurunkan Taurat, Injil dan Furqan (Al-Quran),Yang membelah (menumbuhkan) biji (tumbuh-tumbuhan) dan butir (buah-buahan), aku berlindung denganMu daripada kejahatan setiap sesuatu, Engkau Yang Berkuasa ke atasnya. Ya Allah, Engkau Yang Awal tiada sebelumMu sesuatu, Engkau Yang Terakhir tiada selepasMu sesuatu. Engkaulah Yang Zahir dan tiada di atasMu sesuatu, Engkaulah Yang Batin dan tiada sesuatu dibawahMu, jelaskanlah daripada kami hutang kami dan berikanlah kami kekayaan agar kami bebas daripada kefakiran.

Ya Allah bagiMu segala pujian, Engkaulah cahaya bagi petala langit dan bumi serta apa-apa yang wujud di dalamnya, dan bagiMu segala pujian Engkaulah Tuhan yang mendirikan petala langit dan bumi dan apa-apa yang wujud di dalamnya, dan bagimu segala pujian, Engkaulah tuhan bagi petala langit dan bumi dan apa-apa yang wujud di dalamnya, Engkaulah Yang Hak (benar), perkataan Engkau adalah benar, janji Engkau adalah benar, pertemuan dengan Engkau adalah benar, Syurga adalah benar, Neraka adalah benar, Hari kiamat adalah benar, dan Nabi Sallahu AlaihiWasallam adalah benar.

No comments:

Post a Comment