Monday, May 16, 2011

.....kembali memohon

Wahai Tuhan yang membolak–balikkan hati, tetapkanlah hatiku di atas agamamu

Ya Allah sesungguhnya aku memohon kepadaMu seluruh kebaikan yang datang secara cepat ataupun yang lambat samaada yang aku ketahui darinya mahupun yang aku tidak ketahui, dan aku berlindung kepadaMu dari kejahatan keseluruhannya yang datang secara cepat atau lambat samada yang aku telah ketahui darinya ataupun yang tidak aku ketahui.

Ya Allah sesungguhnya aku memohon kepadaMu dari apa yang hamba dan nabi kamu telah pohonkan, dan aku berlindung dari apa yang telah hambaMu dan nabiMu minta perlindungan, Dan aku pohon dariMu syurga dan apa yang boleh mendekatkan kepadanya dari perkataan dan perbuatan, dan aku berlindung kepadaMu dari api neraka dan apa yang boleh mendekatkan kepadanya dari perkataan dan perbuatan, dan aku pohon padaMu supaya Engkau jadikan setiap ketentuan untukku dengan
ketentuan yang baik.

Ya Allah sesungguhnya aku berlindung kepadaMu dari ilmu yang tidak bermanfaat, dan dari doa yang tidak didengari, dari nafsu yang tidak pernah kenyang dan dari hati yang tidak khusyuk.

Ya Allah jauhkanlah aku dari kemungkaran akhlak, amal perbuatan (yang jahat), hawa nafsu, dan penyakit-penyakit.

Ya Allah sesungguhnya aku memohon kepadaMu petunjuk hidayah, taqwa, kemaafan, kekayaan, dan amalan yang mana Engkau sukai dan Engkau redhai.

No comments:

Post a Comment