Sunday, September 9, 2012

Instrumen kasihMu….


Tuhan
jadikan aku instrument kasihMu:

di mana ada kebencian
biarkan aku menyebut cinta.

di mana ada hati terluka
biarkan aku menjadi penghibur.

di mana ada keraguan
biarkan aku menyebar keyakinan.

di mana ada keputusasaan
biarkan aku menyebar harapan.

di mana ada kesedihan
biarkan aku memberi kebahagiaan.

di mana ada kegelapan.
biarkan aku memberi cahaya.


Tuhanku ya Rahman, yang Maha Mencurahkan rahmat kasih sayang kepada seluruh alam. Wahai Tuhan yang mencakupi segala sesuatu dengan rahmat dan pengetahuan, rahmatMu kelihatan pada setiap kewujudan di alam maya ini. Kami tidak melihatnya kecuali sekelumit daripadaNya. Ya Allah, kami membaca tanda-tanda rahmatMu yang menarik kami menuju ke hadiratMu dan menenangkan hati kami dengan keluasan kasih sayangMu. Ya Allah, perlihatkan anugerahMu. Wahai ar-Rahman, Allah yang mencurahkan kasih, sempurnakanlah cahaya kami dan ampunkanlah dosa kami, sesungguhnya Engkau berkuasa atas segala sesuatu…Ameen.

 ( Menjadi wanita super dengan Asmaul Husna, Sulaiman Al-Kumayi )

No comments:

Post a Comment