Friday, August 5, 2011

Renungan dari sebuah laman......

Dunia tidak perlu berhenti berputar kerananya..............Oh rupa-rupanya sudah tabiat alam, yang terbaik, terkenal, terpandai, dan segala yang paling-paling tinggi hanya satu atau dalam bilangan terkecil. Di balik itu yang paling tawar, hambar, paling tidak bernilai, paling murah atau apa saja yang sewaktu dengannya memiliki jumlah yang terbanyak. Majoritinya begitu. Gunakan saja grafik pyramid itu, senang faham............. Maka orang berlumba-lumba untuk meraih gelar yang terkecil itu.

.......diri makin terpukul bila.......cuba lihat solat fardu lima waktu di masjid yang sama, berapa jumlah yang ada? Syaitan pun tertawa…….. dan tintanya lagi.... kehidupan wajib ada etika. kefahaman mengenai Hari Akhirat akan lebih menggerunkan diri sama ada di dunia fisikal atau maya.......

Ramadhan ini dekatkan kami padaMu Ya Tuhan...bukakanlah pintu rahmatMu...bukakan Ya Tuhan dengan kasih sayangMu buat diri ini, kedua ibu dan bapaku, keluarga, kaum kerabat, jiran-jiran, guru-guru, para sahabat,jua buat mereka yang terlebih dahulu beriman daripada kami yang telah meninggal dunia ...yang pusaranya kami ziarahi atau tidak ziarahi...rahmati kami...rahmati kami...rahmati kami...Ya Allah...Kau Maha Pengasih lagi Maha Penyayang......Ameen.

No comments:

Post a Comment